הוצאת כסף על פרסום לא נקראית פרסום.

כל אחד יכול לפרסם את עצמו. היום מה שאתם צריכים זה 100 שקל ואתם מופיעים בגוגל או בפייסבוק. 
אז למה בעצם חברת פרסום? ומה צריך לבדוק כשעובדים עם אחת כזאת. 

By Niv Yaffe

אמצעי הפרסום השונים התפתחו וחוו מהפכה. "מהפכת הפרסום" שהחלה את דרכה לפני כעשור אך עדיין נמצאית בעיצומה. 
המהפכה איננה אנשים שיצאו לרחובות עם שלטים כדי לפרסם או עשו קעקוע של טלפון ענק על הגב. המהפכה מתבטאת בקלות ההגעה לאנשים בכל דרך כמעט שתבחרו.
כיום אדם נחשף בממוצע ליותר מ-3000 פרסומות ביום במודע (ע"פ גלובס) ועוד לא דיברנו על תת המודע שסופג את כל המסרים מכל מקום. 
חשבו על זה, אתם קמים בבוקר, חלקכם מדליק רדיו, טלויזיה, טלפון. בדרך לעבודה אתם שומעים רדיו. מסתכלים החוצה רואים שלטי חוצות, נכנסים לעבודה וממשיכים את שגרת היום.
חבר מספר לכם על מוצר אדיר שהוא רכש וסיפק לכם פרסומת סמויה (לא בכוונה אפילו) על המוצר החדש.
בכל מקום זה הגיע, בשירותים ציבוריים, ברצפה של הסופר מרקט ולמדבקות על קירות של בתים. 

כמו בכל דבר כשיש עלייה דרסטית בכמות של משהו מסוים, נוצרות תופעות נגדיות. וכך היום כבכוח ההרגל אנשים נוטים להתעלם מפרסומות.
ואנחנו? אנחנו מהר מאוד נשארים מאחור לעומת האדישות ההולכת וגוברת של הקהל בחוץ. מהר מאוד עולם הפרסום משתנה מיום ליום ואנשים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות מול פרסומים כושלים וכסף שלא נתן להם הרבה תמורה.

 

" יזמים שאפתנים מאמינים שסוד ההצלחה הוא לפתח מוצר חדשני ומסעיר. אחרי הכל, הם זוכרים היטב את אמרסון שאמר "בנה מלכודת עכברים משופרת, והעולם כולו יתדפק על דלתך". תפקידי הוא לומר לך כאן ועכשיו שאם אתה מאמין לאמרה זו, נועדת לכישלון. האמת היא שמוטב לשווק באגרסיביות מלכודת-עכברים ממוצעת, מאשר לבנות אחת מעולה ולחכות לטלפונים. "

אז החלטנו לפתוח את תיבת הפנדורה הזו כאן ועכשיו. איך בכלל מגיעים לאנשים הרצויים? מהן הפעולות שמבדילות חברת פרסום אחת מאחרת? ומהו מערך שיווקי נכון? על כל אלה ועוד נענה בהמשך הכתבה.

מודעת פרסום עתיקה לחברת קוקה קולה

פרסום דיגיטלי הוא ענף רחב וחזק מאוד ונשתדל להתמקד עליו בכתבה הזו.
כל פלטפורמה שאנו נמצאים בה באינטרנט מספקת תוכן שונה מפלטפורמה אחרת. למשל האתר Youtube מספק תוכן ויזואלי בוידאו בלבד. סביר להניח שכדי להצליח בפרסום ביוטיוב מספיק שנכין סרטון ברמה מקצועית ונתאים מילות מפתח חיוניות בחיפוש ובזאת נקבל את התמורה שלנו. בGoogle אין הרבה חוכמות. מנוע חיפוש לאנשים שמחפשים משהו באינטרנט. כאן הקובע הוא הטקסט. זוהי דרך ההתקשרות היחידה שלכם ללקוחות שלכם. פייסבוק -Facebook לעומת זאת הינה פלטפורמה די מורכבת אבל ניתן להבין שמדובר בתוכן ויזואלי ולכן יש לערוך אותו ברמה המקסימלית לתצוגה איכותית וגם הטקסט קובע כאן והלייקים, תגובות שיתופים ומה לא? אולי פייסבוק היא קצת מסובכת וכדאי לקרוא עליה יותר כדי להבין.

אז למה לא לפרסם לבד?
דבר ראשון, גם אם תפרסם לבד זה טוב. כן כן אתם שומעים נכון עדיף פרסום כלשהו מאשר לא כלום. אבל רגע, אנחנו בני אדם, אנחנו רוצים תוצאות לא? 
בפרסום לבד כשמו כן הוא, אתה לבד. אתה סוג של אדם שצריך לירות למטרה מסוימת עם כיסוי עיניים. יש סיכוי שתפגע אבל הוא די נמוך. 
אז למה לקחת חברה שתנהל לך את הפרסום? לפניכם חמשת הסיבות המרכזיות.

  1. יש לאן לפנות - כשאתה עובד בצורה מסודרת עם חברת פרסום יש לך למי לפנות. אתה יכול להמשיך בעבודה הטובה בשביל העסק שלך ויש גורם מקצועי שמטפל בך. ישנן חברות שמציעות אפילו מענה ללקוחות שלך בדפים מסוימים ודואגות להעביר לך את המסרים החשובים. בסופו של דבר אתה קונה פרסום איכותי יותר ושקט נפשי. 
  2. מקצוענות אמרנו? - חברת פרסום טובה היא חברה מקצוענית שתדע לערוך אסטרגיית מכירה מצליחה עבור העסק שלך, תעבוד בצורה היעילה ביותר מבחינת סדר עדיפויות לעסק שלך ותשתמש בכלים העומדים לרשותה בצורה שתוציא את המיטב.
  3. פרסום עקיף - כשפניתם לחברת פרסום בוודאי ביקשתם לראות פרויקטין מוכנים שלה. והביאו לכם אתר אינטרנט של לקוח. או דף פייסבוק להסתכלות או מודעה בגוגל. כשדפדפתם אצלנו באתר ראיתם בוודאי את דפי הנחיתה שעשינו ללקוחותינו  ואת האתרים שבנינו ללקוחותינו. חברת פרסום עובדת על פרסום בשביל עצמה ומושכת אליה עשרות לקוחות ביום. לעיתים המתעניינים בנו יכולים ליצור עם לקוח שלנו קשר. כולם מורווחים.
  4. כי זה לא רק פרסום -  בCBS אנו יכולים להיות בטוחים ולומר שהפרסום הוא רק חלק ממה שאנו נותנים ללקוח שלנו. לעיתים קרובות אנו נותנים תמיכה וייעוץ ללקוחות שלנו. מדברים מניסיון של שנים בתעשייה ומנסים להעצים את הלקוח שלנו. ההצלחה שלכם היא ההצלחה של המשרד, זכרו זאת.
  5. פרסום איכותי יביא לקוחות - הדבר החשוב ביותר, אמנם זה קשור למקצוענות שדיברנו עליה בנקודה 2 אך יש להרחיב על הנושא יותר. עורכים הרצאות עם הטובים ביותר בתחום הפרסום כדי להשתדרג, אנו מגיעים לבמה ונותנים הצגה. מבצעים פילוח מפורט ללקוחות שלכם, מנסים לבנות לכם אסטרגייה ארוכת טווח כדי לאפשר בעתיד מצב של עסק שמנוהל חצי אוטומטית. כלומר מצב שבו צברתם מספיק ניסיון בפייסבוק כדי שבפרסום חינם תמשכו קהל חדש, ומצב שבו אתרכם צבר מספיק כדי להופיע במנוע חיפוש בתוצאות אורגניות ולהביא תנועה שהיא בחינם. 

מה יש לבדוק כשעובדים עם חברת פרסום?

  • את מצב החברה, לקוחות רבים נפגעו מחברות פרסום שפשטו רגל ומצאו עצמם יום אחד ללא כל זכר לנכסים האינטרנטיים שלהם.
  • עבודות קודמות של החברה, לא תמיד חברת הפרסום עבדה עם עסק כמו שלך ולכן אולי כדאי לתת צ'אנס או לעבור לחברה אחרת.
  • מי הם נותני השירות? לבדוק מה אתם מקבלים. גרפיקה היא חובה, בניית אתרים על שרתים חזקים היא יותר מחובה. חברה שבונה עם בונה אתרים מומחה SEO תביא לך תוצאות מהירות ואיכותיות ותפטור אותך מתלות בטווח הארוך.
  • האם ניתנת לך שקיפות מול החברה? הרי כמובן שהחברה צריכה להרוויח מהפרסום שלך אך האם אתה מקבל שקיפות על תוצאות ודוחות. האם מסתירים ממך נושאים מסוימים או מרגישים פתוחים להזמין אותך לביקור? 

מה צריך לדעת כשעובדים עם חברת פרסום?

  • הפרסום הוא לא קסם, הוא תוצאה של עבודה וסבלנות. בחודש הראשון יש להבין שמדובר בהסתגלות לעסק החדש ולטכניקת הפרסום המיטבית. כל פלטפורמה והתוצאות שלה. בגוגל רואים תוצאות מהירות ובפייסבוק ניתן לראות תוצאות מהירות במידה והקמפיין הראשון הוא היה המיטבי אך לעיתים יש לבחון סוגי קהלים שונים במודעות שונות וכך למטב את הפרסום לטווח הארוך.

 

שתף כתבה:

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *