10 טיפים ו10 עובדות שאתם צריכים לדעת על פרסום בפייסבוק

רשת חברתית שמונה מעל למיליארד אנשים זקוקה לכתבה. המידע המובא לפניכם עלול לשנות את זווית הראייה של מה שידעתם על פייסבוק עד היום. השארו איתנו 

By Niv Yaffe

פייסבוק היא ללא ספק הרש החברתית הגדולה ביותר בעולם. בעלת השליטה ברשתות חברתיות נוספות כמו אינסטגרם המצליחה ורשת הוואצאפ שבה מיליוני משתמשים בכל יום.

פייסבוק החלה את דרכה בשנת 2004 ע"י 5 מייסדיה מאוניברסיטת הרווארד שבארה"ב על שם Thefacebook.com והרשת פעלה כרשת חברתית לסטודנטים בהרווארד. בתוך פחות מחודש, חצי מהסטודנטים בהרווארד יצרו חשבון משתמש וכך פייסבוק התפשטה לאוניברסיטאות אחרות כגון ייל ולאוניברסיטת קולומביה וכן הלאה.

לאחר פחות משנה במאי 2005 הוחלט לרכוש את שם הדומיין Facebook.com עבור כ200,000$.

סכנות וחסרונות מיידיים של אתרי הרשת החברתית הם הפגיעה בפרטיות וסכנת ההתמכרות. לחברה כמו פייסבוק, למשל, יש בעלות על התכנים שהמשתמשים מעלים (הקניין הרוחני) אותם לא ניתן למחוק כליל. אתר פייסבוק סופג ביקורות רבות אודות אובדן הפרטיות של גולשיו והשימוש שהוא עושה בפרטי המשתמשים לטובת מטרות עסקיות. עם זאת, משתמשים רבים אינם נרתעים מאובדן פרטיותם וממשיכים לגלוש באתר ולחשוף את פרטיהם האישיים. "

מקור

אז כמובן שיש לשקול את צעדיכם ברשת ולא לחשוף את עצמכם לפגיעה. אך יש גם יתרונות עצומים החבויים ברשת החברתית . נתחיל בעשרה עובדות מעניינות על פייסבוק כפי שעוד לא הכרתם ונמשיך לטיפים לשימוש נכון ופרסום.

לכל אדם יש אני וירטואלי ולכל חנות יש חנות וירטואלית בעולם העתידי.

הגיע הזמן לעובדות:

  • החשבון הראשון בפייסבוק היה Al Pacino.
  • פייסבוק אוגרים כ-300 Petabytes של מידע על השרתים שלהם. 'פטה בייט' אחד הוא מיליון ג'יגה בייט.
  • כפתור ה – Like של פייסבוק פעם היה נקרא – Awesome
  • מארק צוקרברג סובל מעיוורון צבעים אדום-ירוק. זו הסיבה העיקרית לכך שפייסבוק צבועה בצבעי כחול ולבן.
  • כמות המשתמשים של פייסבוק גדלה ב-8 כל שנייה, או 7,246 משתמשים כל 15 דקות.
  • מודעות פייסבוק שמטרגטות קהלים מותאמים (Custom audiences) הן בעלות עלות לקליק נמוכה ב-14% ועלות להמרה נמוכה ב-64% מאשר מודעות המשתמשות בטירגוטים הרגילים.
  • כל דקה שבה השרתים של פייסבוק אינם פעילים עולה לפייסבוק כ-$24,420.
  • יש כעת יותר מ – 2 מיליון מפרסמים אקטיביים בפייסבוק.
  • פייסבוק מרוויחים בממוצע כ-$5.85 על כל משתמש פייסבוק מארה"ב.
  • פוסטים שמעלים בין 23:00 – 22:00 זוכים לאינטרקציה גבוהה ב-88% מאשר פוסטים המפורסמים בשעות אחרות של היום.

פוסט מקור


אלו הם אכן פרטים שרובנו לא ידענו בכלל אבל זה לא מה שיעזור לי להרים את העסק שלי. אז מה כן? נמשיך לטיפים:

  1. יצירת תשתית מתאימה לקהל הלקוחות:
    לפני שאתם רוצים להכניס אליכם את הלקוחות ודאו שאכן יצרתם תשתית מתאימה לקליטה שלהם כלומר: שהתמונת נושא בדף איכותית ומציגה תוכן חשוב עבורם, פרטי יצירת קשר ברורים. פרטי העסק וכתובתו ברורים ושאפילו ישנם כמה כתבות או תכנים אודות עיסוקיכם כדי לאפשר לגולשים להשאר אצלכם בדף יותר.
  2. הידעת, כמו בגוגל גם בפייסבוק יש ציון איכות:
    כל פוסט שמועלה בצורה אורגנית או כפוסט ממומן מגיע לגולשים המסוימים, וציון האיכות שלו נקבע בעיקר לפי כמות המעורבות של הגולשים בפוסט וכך פייסבוק מדרגת את הפוסט וחושפת אותו בהתאם.
    פוסטים שמכילים קישור לאתר חיצוני בדרך כלל מקודמים פחות בצורה אורגנית משום שפייסבוק (כמו כל אתר אינטרנט) לא אוהבים שלוקחים להם תנועה מהאתר.
  3. בחירת תמונה למודעת הפייסבוק שלך:
    התמונה שתבחר תקבע במידה רבה עד כמה המודעה שלך תמשוך הקלקות, וצריך להשקיע בבחירה שלה זמן, מחשבה ואולי גם משאבים (כמו רכישת תמונה ממאגר תמונות, צילום על ידי צלם מקצועי או עיצוב גרפי לפי הצורך). בנוסף, הטקסט שימוקם על התמונה יגרום למסר השיווקי לעבור הרבה יותר מאשר תמונה רגילה ללא טקסט בכלל.

  4. התאם את סוג המודעה למטרה שלה:
    מודעה שהמטרה שלה היא למקסם כניסות לאתר או לדף נחיתה, צריכה להיות מוגדרת ככזו, כך שכל לחיצה על התמונה המופיעה בה תוביל לקישור הרצוי. אך אם המטרה היא לא להוביל אל אתר חיצוני אלא למקסם חשיפה של פוסט או לחזק מותג בפייסבוק, מומלץ להשתמש דווקא בפוסט תמונה שפורסם בדף - ולפרסם בניוזפיד ובמובייל בלבד (ללא פרסום צד). מודעת פוסט תמונה בדרך כלל תשיג תוצאות טובות יותר מכל מודעה אחרת – גם אם הנוסח והתמונה זהים לחלוטין בשני המקרים.

  5.  מתי להשאיר את הגולשים בפייסבוק ומתי לשלוח אותם החוצה?
    אם מטרת הפרסום היא לייצר מעורבות גולשים (הקלקות, צפיות, לייקים, תגובות, שיתופים ואפילו פניות טלפוניות) - מומלץ לא לשלוח את הגולשים מהמודעה שלך בפייסבוק אל אתר אינטרנט חיצוני, אלא להפנות אותם ישירות אל פוסט בעמוד.
    אם המטרה היא לאסוף לידים באמצעות דף נחיתה, מומלץ בהחלט לשלוח את הגולשים לדף חיצוני. כדאי שדף הנחיתה יהיה רגיל ולא טאב בפייסבוק, שזמן הטעינה שלו ארוך משמעותית מדף נחיתה חיצוני ויגרום לנטישת גולשים עוד לפני שהדף יעלה על המסך.

  6.   איך מומלץ לפרסם בפייסבוק - לפי חשיפות או לפי מעורבות?
    זו כנראה שאלת השאלות בפרסום בפייסבוק: האם כדאי לפרסם את המודעה בתשלום לפי חשיפות (Impressions) או מעורבות (Engagement)? התשובה היא שזה מאוד תלוי בעסק, במוצר ובמודעה עצמה, אבל המטרה צריכה להיות מאוד ברורה – מודעה שמשיגה מקסימום הקלקות תוך שימוש בתקציב יומי זהה, וזה אומר שצריך לבדוק את שתי האפשרויות ופשוט להשוות בין הביצועים.
    בדרך כלל, פרסום בפייסבוק בשיטת מעורבות ישיג יותר הקלקות על המודעה במהלך תקופת הפרסום מאשר פרסום לפי חשיפות, אבל שים לב: כשמדובר במודעה פופולרית או במוצר אטרקטיבי במיוחד – תגלה שלפעמים משתלם יותר לפרסם בפייסבוק לפי חשיפות, ולהשיג הרבה יותר הקלקות ביום תוך שימוש באותו התקציב בדיוק.
    רק ניסוי וטעייה יגלו איזו דרך עדיפה למודעה שלך, אבל באופן עקרוני מומלץ להתחיל עם פרסום בפייסבוק לפי מעורבות, לבחון את הביצועים לאחר מספר ימים, ולעבור לפרסום לפי חשיפות אם הביצועים לא מספיק טובים. בהמשך, יש לבדוק באילו מהמקרים הושגו יותר הקלקות על המודעה.

  7.  פרסום מודעה במנהל המודעות או בכפתור BOOST POST?
    קידום ממומן של עמוד או פוסט שלא דרך מנהל המודעות הוא הדרך הקלה והמהירה של פייסבוק להרוויח כסף מבעלי עמודים שלא ממש מבינים בפרסום בפייסבוק ולא יודעים איך להשתמש במנהל המודעות. התוצאות גרועות בהתאם.

  8.  שלב אחד אחרי הפרסום בפייסבוק: יצירת תשתית לפניות
    פרסום בפייסבוק בדרך כלל עובד מצוין ויכול לייצר לך גל של פניות מלקוחות פוטנציאליים, אבל הוא לא זה שיענה במקומך לטלפון, הוא לא ישכנע את הלקוח לקנות ממך ולא יביא לסגירה של העסקה בפועל.
    כפי שבדף הפייסבוק חשוב לייצר תשתית לקליטת אוהדים עם תמונות מעוצבות, ציון הפרטים המלאים של העסק ופוסטים עליונים מושקעים במיוחד, מומלץ לדאוג גם לתשתית הנדרשת לקליטת הפניות שמגיעות כתוצאה מפרסום המודעה: ציון של מספר טלפון ישיר וזמין לפניות (ללא מערכת לניתוב שיחות או הודעה קולית ארוכה שרק יבלבלו את הפונים), כתובת מייל תקינה שנבדקת היטב לפני תחילת הפרסום, דף נחיתה שאכן קולט ומעביר אליך את פרטי הקשר של הנרשמים (גם במחשב וגם במכשירים ניידים), וכדומה.

  9. שימו לב מתי האוהדים שלכם מחוברים -
    בתוך "הצג נתוני כניסה" בפאנל הניהול של הדף שלכם, תוכלו לראות מתי האוהדים שלכם מחוברים, ולפי זאת לתזמן את הפרסומים לשעה המתאימה על מנת לקבל כמה שיותר חשיפה (ניתן לתזמן פרסומים גם לשעה מאוחרת יותר מהרגע בו אתם כותבים את הפרסום עצמו).
  10. חלקו נכון את התקציב שלכם והגדירו יעדים -
    גם קמפיין בפייסבוק בו אתם לא משלמים לפייסבוק עצמה עולה לכם בזמן ובאנרגיות, ולכן עליכם להגדיר באופן מדויק מהם היעדים שאתם רוצים להשיג וכמה אתם מוכנים להשקיע כדי להגיע אליהם.
    התעדכנו בשינויים לגבי המדיניות של פייסבוק - מעת לעת פייסבוק מפרסמת בבלוג שלה שינויים לגבי מדיניות הפרסום שלה, תנאי השימוש או האופן בו מתנהג פיד החדשות של הגולש. כל שינוי כזה יכול להשפיע עליכם באופן משמעותי ולכן כדאי להירשם לבלוגים של פייסבוק דרך קורא RSS.

    פרסום בפייסבוק באמצעות קמפיין אורגני או קמפיין ממומן הוא תחום שדורש לפעול בדרכים יצירתיות, אך גם להכיר היטב את הסביבה בה אנחנו פועלים. החדשות הטובות הן שכול עוד עושים את הדברים בזהירות, ומקשיבים לצרכים של הגולשים, אפשר רק להרוויח מכך.

     

    *תוכן לכתבה הובא מ:
    malis-cm   
    ,
     dooble

  

 

שתף כתבה:

1 thought on “10 טיפים ו10 עובדות שאתם צריכים לדעת על פרסום בפייסבוק”

  1. Pingback: האם באמת צריך חברת פרסום בשביל לפרסם? - CBS

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *