כמו בכל שנה, משרד העבודה פרסם את סיכום פעילותו לשנת 2023.
הנה הקישור למקור- סיכום פעילות משרד העבודה 2023
כבעלת עסק המתמחה בליווי מעסיקים מול בדיקות שכר ובקרות על תהליכי תשלום השכר,
אני רואה חשיבות עליונה להביא בפניכם את עיקרי הדברים ואת המשמעויות שלהם עבורכם.
הנתון הבולט ביותר הוא העלייה של 30% במספר ההיתרים שניתנו להעסקה במנוחה השבועית, לצד עלייה של 10% בהיתרים להעסקה בשעות נוספות ובעבודת לילה. המשמעות היא שמשרד העבודה ער לצרכי המשק,
בטח עקב מלחמת חרבות ברזל אך יחד עם זאת, נתינת היתרים מגבירה את הפיקוח על העסקה בתנאים מיוחדים.
שימו לב שיש בידיכם את ההיתרים המתאימים טרם העסקת עובדים בשעות חריגות. לכל היתר יש תוקף פקיעה.
תנעצו לכם ביומן מבעוד מועד תזכורת להארכת תוקף ההיתר מול משרד העבודה.
הסיכום חושף גם נתונים מטרידים במספר ההתראות המנהליות שניתנו השנה (1,568), לצד עיצומים כספיים בסך 63 מיליון ש”ח לאחר הפחתות. אלה מספרים גבוהים שמעידים על נחישות האכיפה.
אם נפלח לפי חוקים, בלטו במיוחד הפרות של חוק הגנת השכר (כ-41.5 מיליון ש”ח קנסות), חוק שכר מינימום (כ-6.5 מיליון ש”ח קנסות), העסקת נוער (כ-2 מיליון ש”ח קנסות), חוק שעות עבודה ומנוחה (כ-600 אלף ש”ח קנסות) וצו ההרחבה לפנסיה (קנסות של כ-9.5 מיליון ש”ח).
אלו נתונים מטורפים!! והם אחרי הפחתה עם תהליך של אישור בודק שכר.
בנוסף, בשנת 2023 הושבו למעלה מ-15 מיליון שקלים ל-2,055 עובדים בזכות הליכי האכיפה.
מדובר במספרים מרשימים שמחייבים כל מעסיק לבחון את עצמו – האם התהליכים אצלי בעסק תקינים ועומדים בדרישות החוק?
מה תכלס אפשר לעשות עם הנתונים הללו?
אני ממליצה בחום לערוך בדיקה פנימית מקיפה כדי לאתר ולתקן ליקויים מבעוד מועד, לפני שמגיע ביקורת חיצונית.
לצערי, עדיין נתקלת בתפיסות כמו “זה לא יקרה לי” או “יש לי חשב שכר, אז אני מכוסה”.
אבל המציאות מראה שוב ושוב שכשלים מתגלים גם במקומות הכי לא צפויים.
לכן אני מזמינה אתכם להיות פרואקטיביים, להבין שהטיפול מתחיל מתשתיות, הבנת החוק, יישום וכמובן בקרה.
חברים, אני יודעת שאין לכם זמן ושאתם לא חשבי שכר (וגם לא רוצים להיות)
פתחתם עסק כדי להרוויח וכדי להנות מחזון שרקמתם אי שם בתחילת הדרך.
אבל מה לעשות שעל פי החוק אתם האחראים הבלעדיים?
כמעסיקה לשעבר וככלכלנית ובודקת שכר מוסמכת
אני יודעת, מעבר לאיך צריך לשלם שכר
שמדובר בעלויות לא מבוטלות.
ולכן, פתחתי את בית הספר למעסיקים. בשפה של מעסיקים
רק תכלס- כל מה שאתם צריכים לדעת, באופן ממוקד ובלי בזבוז זמן של הכשרות- כי למי באמת יש זמן לזה?
לצד הפרקטיות, אני מלווה אתכם בצורה הכי מקצועית שיש ותמיד עם תובנות של עלויות שכר,
איך שימוש בחוק יכול להיות לטובתי (כמובן במסגרת החוק), איך אני יכול לחסוך בעלויות ואיך להמנע מחשיפה לביקורות ותביעות.
השם שלכם, המוניטין שלכם נמצא על כף היד שלכם.
תמיד תהיו צעד אחד לפני כולם ואל תיפלו בפאדיחה!
אל תהיו המקרה החם של משרד העבודה.
ואם המילים שלי מהדהדות לכם, קחו אותם צעד קדימה:
בעזרת “כמה זה עולה לי” תוכלו לקבל תמונה מלאה של עלויות השכר ולזהות סיכונים עוד לפני שמתממשים.
המחשבון ילווה אתכם החל משלב ראיון העובד, בכל משוב ודיון שכר ובכל שינוי חיצוני או בקרות שתרצו לבצע בעסק.
כשנפרדים מעובד, הפעילו את “אפקט הפרפר” כדי לחשב במדויק את כל הזכויות המגיעות לו,
למען שקט נפשי לכולם. בקורס תקבלו בונוס מחשבון שהכנתי לכם כבקרה על תחשיבי מערכת השכר.
תבינו, תלוש גמר חשבון זה התלוש שהעובד הכי חופר בו.
בקרוב גרסה חדשה- תשתמשו בתכנית -MASTER TIMECLOCK כדי ללמוד איך לנהל נכון את דוחות הנוכחות, ובדקו שזה מיושם בפועל בעסק שלכם.
דעו כי מרבית הטעויות בתלוש השכר הם מראה והשתקפות להגדרות מוטעות בדוח הנוכחות- אני כאן כדי לעזור לכם לאפיין את התשתית בצורה המיטבית.
כן. ככה פשוט.
ההשקעה שלכם עכשיו בהסדרת נושא תשלומי השכר היא הבחירה הנכונה והחכמה לטווח הארוך,
למען צמיחה בריאה ומתמשכת של העסק, למען ההגינות והשקיפות מול העובדים
ולמען שורת הרווח שלכם. חד משמעית!
מבולבלים? צרו איתי קשר דרך כפתור “שיחה” בראש העמוד.